ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΟ ΛΕΥΚΩΜΑ ΤΟΥ Κ.ΣΤΕΦΑΝΟΥ "ΛΙΒΑΔΕΙΑ, ΤΑΞΙΔΙ ΜΝΗΜΗΣ"

| Ετικέτες , | Posted On Παρασκευή 18 Φεβρουαρίου 2011

Εισαγωγικό σημείωμα του συγγραφέα

Βασική προϋπόθεση για τη δημιουργία ενός Λευκώματος είναι η ύπαρξη ενός πλούσιου φωτογραφικού-αρχειακού υλικού, που να έχει τη δυνατότητα να ταξιδεύει τον αναγνώστη στο Χώρο και στο χρόνο, που αυτό δημιουργήθηκε, και να του διηγείται µε απλά λόγια τα όσα είδε ή άκουσε.

Από τα παιδικά µου χρόνια επηρεασμένος από την ευαισθησία της μητέρας µου για την ιστορία της πόλης µας άρχισα να συγκεντρώνω φωτογραφίες, γκραβούρες, καρτποστάλ, βιβλία και καθετί που είχε σχέση µε τη Λιβαδειά. Η αγάπη µου για τη γενέθλια γη µε βοήθησε όλα αυτά τα χρόνια να ξεπεράσω τις χρονοβόρες και οικονομικές δυσκολίες, που συνάντησα, και µε το πέρασμα των χρόνων, ένα αξιόλογο υλικό βρέθηκε στα χέρια µου... 


Αυτό το υλικό δεν το θεώρησα ποτέ ιδιοκτησία µου αλλά απόκτημα όλων των ανθρώπων της Λιβαδειάς. Κινούμενοι από την ίδια αγάπη για την καταγραφή της ιστορικής πορείας της Λιβαδειάς πολλοί συμπολίτες µου, μεταξύ των οποίων ο Λευτέρης Τσόγκας, η Πόπη Καθάριου, ο Θανάσης Λάζος, η Λούλα Βασιληά, η Λουκία Στεφανοπούλου-Μήτα, ο Άρης Μέγας, ο Σπύρος Γουργιώτης και πολλοί άλλοι µου προσέφεραν υλικό από τα προσωπικά τους αρχεία. Τους ευχαριστώ ιδιαίτερα, όχι µόνο για το υλικό που µου προσέφεραν αλλά και για την σιωπηρή πρωτοβουλία τους. Το δημιουργικό αποτέλεσμα των χρόνων που πέρασαν καθώς και η αμέριστη συμπαράσταση των συμπολιτών µου ήταν η αφορμή για τη δημιουργία αυτού του Λευκώµατος.

Η Λιβαδειά έχει απασχολήσει κατά καιρούς αξιόλογους ντόπιους και ξένους ιστορικούς συγγραφείς. Η επαφή µου µε το έργο τους µου έδωσε τη δυνατότητα να αντλήσω πολύτιμες πληροφορίες και να σχηματίσω έτσι µια μικρή εικόνα για το παρελθόν της πόλης µας. Από τους αείμνηστους Τάκη Λάππα, Ευθύµιο Δάλκα, Αιµιλία Γιαννακούρου-Χατζηµανόλη και την εργογραφία πολλών άλλων διδάχτηκα πολλά και μπόρεσα να δω πιο σφαιρικά την ιστορική πορεία της πόλης µου.

Επειδή θεωρούσα πως τίποτα δεν πρέπει να χαθεί και πως όλα είναι µια συνέχεια του παρελθόντος µας, κρατούσα πάντοτε όλα τα πολύτιμα στοιχεία που αφορούσαν τη Λιβαδειά. Όμως οι τεράστιες οικονομικές θυσίες που απαιτεί η έκδοση ενός Λευκώµατος ήταν πολύ πάνω από τις δυνατότητές µου.

Έτσι βρέθηκα αντιμέτωπος µε μεγάλες δυσκολίες. Τα µέλη του Διοικητικού Συμβουλίου του Πνευματικού Κέντρου του Δήμου Λεβαδέων και ο Δήμαρχος κ.Τσιφής εκτίμησαν την προσπάθειά µου και στάθηκαν πολύτιμοι αρωγοί δίπλα µου αναλαμβάνοντας την έκδοση αυτού του Λευκώµατος.

Τους ευχαριστώ όλους
Κωvσταvτίvος Δ. Στεφάvου 


Συνέντευξη στην εφημερίδα "ΛΑΟΝΙΚΗ"
Μάϊος 2003
Αποσπάσματα από το Λεύκωμα















Ευχαριστούμε πολύ τον κύριο Στεφάνου για το υλικό που μας έστειλε
και μας ταξίδεψε σε μια άλλη Λιβαδειά !

Σχετικές Αναρτήσεις :



1 σχόλιο:

  1. Κωστα ειναι μια εξαιρετικη προσωπικη σου δουλεια και σε συγχαιρω ειλικρινα .
    Αντωνης Μαζαρακης

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σχόλια άσχετα με το θέμα της ανάρτησης θα διαγράφονται.

Μας διάβασαν